Tuesday, September 23, 2008

Tazkirah dan Doa serta Asma' Husna

Assalamu'alaikum sahabat-sahabat....

Ya Allah...penuhkan hidupku dengan amalan dan muliakanku dengan diterima semua permintaan..,wahai Tuhan yang tidak disibuk oleh permintaan orang meminta...

Ya Allah Ya Tuhanku....berilah rezekindan ganjaranLailatul Qadar kepada ku..ubahkanlah perkara yang sulit menjadi perkara yang mudah... Ya Allah,makbulkan permintaan maaf ku dan hapuskan dosaku......

Ya Rahman Ya Rahim.....sediakan bagiku keluasan rahmat Mu. Berilah aku petunjuk dengan ajaranMu... Ya 'Alim Ya Karim...Bimbinglah aku menuju keredhaan Mu yang penuh dengan kecintaan Mu...

Ya Allah Ya Mughni.....Berilah aku rezeki berupa kasih sayang kepada anak-anak yatim, pemberi makanan, penyebar salam dan bergaul dengan mulia, dengan kemuliaan Mu Ya Allah "Azim Ya Karim...

Ya Fatahu Ya 'Alim...Bukakanlah bagi ku pintu-pintu syurga dan tutupkanlah bagi ku pintu-pintu neraka jahanam. Berilah kemampuan kepada ku untuk membaca ayat-ayat suci al-Qur'an Mu...

Ya Allah...Bantulah aku untuk mengerjakan puasa dan ibadah malamnya Ya Rahman Ya Magfirah....Jauhkanlah aku daripada dosa-dosanya dan berilah aku zikir unruk mengingati Mu secara berterusan...

Ya Ghafu Ya Afuwwu....Janganlah aku dihina kerana maksiatku dan janganlah menyeksa ku dengan balasan Mu yang pedih itu....Jauhkan aku dari sesuatu yang boleh mendatangkan kemurkaan Mu...

Ya Allah Ya Rahim....Tempatkan aku di kalangan orang-orang yang sentiasa memohon keampunan. Jadikanlah aku hamba Mu yang soleh serta jadikanlah aku di kalangan auliya'...

No comments: